Alla inlägg den 11 november 2007

Av Anders - 11 november 2007 21:25

blogga från the big apple, så ofta jag kan. Jag har ju bibliotekskort och på alla områdesbibliotek finns det Internet att låna. Så ni slipper inte mina inlägg när jag är i NYC.

Av Anders - 11 november 2007 21:14

Idag har vi syskon firat fars dag med pappa. En trevlig tillställning med lite fika och tårta. Det är trevligt med familjen... Dock har jag hunnit en hel del annat idag. Lokalhistorisk dag på DKH, Nordiska bokdagen på Stadsteatern och faktiskt lite innebandy ikväll.


Nordiska bokens dag är ett trevligt evenemang som lockar många helsingborgare och i panelen satt en kompis till mig, nämligen..... Ett trevligt återseende. Vidare såg jag att HD sökte en ny kulturskribent efter Åsa Sandell som tydligen skall sluta. Synd. Inte för att jag skall söka, men det kanske behövs lite nya tankar även där.

Antal dagar som är kvar innan jag flyger västerut blir mindre och mindre. Jag längtar till att gå på gatorna och vara en i mängden bland miljoner trevliga newyorkers. En trygg stad med en puls som inte ens Helsingborg har. Jag gillar staden och den har en speciell plats i mitt hjärta. Har börjat planera vad jag skall göra på där över. Har redan sett Conan O´Brian. Skulle vara kul att se Letterman live. Dessutom spelar Henke underbar hockey på the garden. En match hinner man väl alltid.


Detta året skall vi bo på Upper West Side, det skall bli spännande att hitta nya affärer på denna sida. UES kan man ju ganska bra vid detta laget. Slippa en massa måste och få lite miljöombyte, jag längtar redan...  

Presentation


Anders Lundström

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards