Alla inlägg den 6 november 2007

Av Anders - 6 november 2007 16:33

Dagarna är korta nu för tiden. November är en dryg månad eftersom mycket arbete måste göras och dagarna känns korta. Men snart är det december och vi går mot ljusare tider igen. December går också fort eftersom jag tänker vara borta under större delen av den. Flygbiljetten ligger på ett säkert ställe och bara väntar på att utnyttjas.

Idag regionledning och mycket information och många punkter som skall bestämmas av regionråden. Imorgon besök från Östsam, det går fort dessa dagar. Sedan skall jag börja förbereda kulturnämndens möte i november. Viktiga ärenden är på gång, kan jag lova.


Saxat ur en stor landsortstidning idag:  

" Femklövern vill bygga den nya multiarenan på Olympia. Och därmed blir det så. Men socialdemokraternas tyngsta politiker vill hellre se nybygget på Sundspärlan."


Intressant vinkling! Om femklövern har majoritet, så bestämmer väl dom, eller? Ja, jag tillhör femklövern och vill därmed att Multiarenan skall ligga på Olympia. Naturligtvis kan man fundera på flera placeringar, men utredningen visar tydligt att Olympia-området är det bästa. Kommer den att heta: Dunkerdome, eller vad skall arenan heta?


Någon bloggare vill lägga den i Södra hamnen. Tyvärr blir det inte bra, men det är kanske svårt att ha hela bilden klar för sig.

Presentation


Anders Lundström

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards