Alla inlägg under juli 2007

Av Anders - 27 juli 2007 11:41

Fasalt och skippar festivalen. Loppis i Mjöhult imorgon, en av sommarens höjdpunkter..........

Av Anders - 26 juli 2007 17:45

Rösta vad du tycker om festivalen...............

Av Anders - 26 juli 2007 17:41

och det är fullt av folk på stan och jag drar till sommarstugan utanför Örkelljunga. Skönt att ha semester.............

Av Anders - 24 juli 2007 21:29

bloggen, eller? Ju, nu har jag kommit hem från 7 dagar i Rom. Intensiva, varma, roliga och behagliga dagar med kultur.

Roligt att det har varit besökare varje dag på min blogg, fast det inte varit några nya postningar. Okej, jag skall bättra mig. Imorgon kommer en lång berättelse om hur Rom-resan, eller något annat roligt. Ha det!



Av Anders - 13 juli 2007 15:16

Så, nu har jag kopplat om arbetstelefonen, skrivit frånvaromeddelande på mejlen och skickat mejl till mina kollegor inom LU. Nu tar jag semester och kommer inte att läsa mina mejl och svara i telefon på flera veckor. (Ok, kommer nog att några gånger i veckan kolla mejlen!) Skönt, nu är det gjort.


Semester - ett vackert ord, men betyder också ibland oro för vissa. Vad skall man göra när kalendern är tom och man är fri att göra vad man vill, eller? Att bara vara är inte så enkelt som det låter. Att bara stänga av och koncentera sig på ingenting, det behövs träning för att klara av det. Och jag tränar.....

Den 1 augusti blir det andra bullar, nytt uppdrag, nya människor och nya arbetsuppgifter. Ska bli kul, men också lite spännande och nervöst.


Ni fortsätter och läsa min blogg, det innebär att jag inte lägger ner? Nu kommer postningarna bli färre och ämnena tråkigare. Skulle det kunna gå och få över 100 besökare på en dag, vad krävs för det?? Kommentera gärna!!



Ta lugnt i semester-Sverige, Ha det bra, nu blir det semester...........

Av Anders - 13 juli 2007 08:46

Är detta ett omen, eller? Sista dagen på jobbet innan semester och en längre tids tjänstledighet och är det fredagen den 13:e? Är det bra eller dåligt??


Igår fick jag i alla fall ett sjukförsäkringskort så att man kan sjuk utomlands, nja inom EU gäller det! Är detta ett första steg mot Europas förenta stater eller är det bara en hjälp till de som rör sig inom EU?

En skön helg väntar, packa lite och sedan mot Italien i ett SAS-plan på tisdag förmiddag. Äntligen, som en känd radiopratare skulle säga.


Inga svenska tidningar, inget internet och dålig täckning på mobiltelefonen. Går det att stänga av helt? Nja, har kollat upp hotellet, ligger nära centralstationen och där finns väl svenska tidningar? Kanske till och med ett internetcafé? Nopp, skall hålla mig borta från det och bara njuta av dagen. Vad som händer, händer!


Det verkar som du inte kan stänga av eftersom du dagligen läser denna blogg! Mellan 20 och 35 besökare om dagen, kommer det bli mindre nu när jag inte dagligen uppdaterar bloggen?




Av Anders - 12 juli 2007 08:51

än 15 timmar arbete kvar på Lunds universitet för denna gången. Imorgon är det fredagen den 13:e och sista dagen här på ett tag. Den 1 augusti blir det nya tag någon annanstans. Trevliga, intressanta och lärorika dagar, men allt har sin tid. Nya utmaningar väntar runt hörnet.


Överlämning sker senare, eftersom inte all personal är här. Det finns finns alltid någon som är intresserad att ta över och man är aldrig oersättlig, även om man tror det ibland.


Läste på bloggagratis.se, att för att komma i på topp 100  bland besökstoppen måste man ha över 80 besökare om dagen. Jag som bara har 30-40 stycken då? Hur skall jag göra för att komma upp i det. Avslöja något riktigt intressant eller skriva något helknasigt så att folk blir intresserade?

Eller skall man bara glad att det är någon som vill läsa detta? Och inte har betalt för att hitta konstigheter?

Om det nu finns över 7000 bloggar på bloggagtratis.se och det behövs bara 70-80 besökare för att vara med på topp 100. Hur många bloggar då läses inte av någon alls? Läs gärna några andra bloggar och få lite tips, idéer och nya infallsvinklar på livet.


Av Anders - 11 juli 2007 11:33

omröstningen. När du ändå är här inne, kan väl du klicka på omröstningen. Det är stora ämnen som hanteras (not!).



Presentation


Anders Lundström

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards