Alla inlägg under november 2010

Av Anders - 27 november 2010 07:22

på plats. Efter den 19: september har det varit många funderingar i luften, många frågor och få svar. Nu börjar det falla på plats hur framtiden ser ut.


Jag har fått frågan om jag vill axla ordförandeskapet i socialnämnden nästa mandatperiod i Helsingborgs stad och på måndag kommer lokalavdelningens styrelse att fatta nödvändiga beslut. Därefter kommer kommunfullmäktige den 14 december att utse alla ledamöter och ersättare i nämnder och styrelser.


Den 31 december avslutar jag kulturnämnden och lämnar över till Mats Sander. Den 1 januari 2011 tar jag över ordförandeklubban i Helsingborgs stads socialnämnd. Ett uppdrag som kräver mycket tid och engagemang. Dock ser jag framemot detta och hoppas kunna göra Helsingborg lite mänskligare.


På onsdag blir det min sista kulturnämnd med avtackning och avslutningsmiddag. Dessutom skall två unga kulturskapare få stadens kulturstipendier. Det två mycket värda pristagare som är riktiga framtidsnamn.

Av Anders - 24 november 2010 11:40

Idag gör jag debut i kommunfullmäktige för mandatperioden 2010-2014. Detta kommer bli min tredje period som folkvald i Helsingborgs stads kommunfullmäktige.


2011 kommer jag förmodligen inleda den fjärde mandatperioden med kommunala uppdrag. Det är kul med politik.


Den 1 januari 2011 inleds en ny mandatperiod för övriga kommunala uppdrag. Vilka dessa blir kommer att väljas på nästa kommunfullmäktige den 14 december. Återkommer naturligtvis till detta vid tillfälle...


Den 1 december kommer Kulturnämnden att sammanträda för sista gången denna mandatperiod. Därefter är fyra års arbete avslutat. Det har varit roligt, spännande och intensivt. Nu får vi se vad det blir nästa mandatperiod. Kanske kommer det först att skrivas här, alltså är det nog viktigt att följa bloggen fyra år till....



Presentation


Anders Lundström

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards