Alla inlägg den 4 oktober 2007

Av Anders - 4 oktober 2007 19:49

lång dag, eftersom tåget från Kristianstad var mer än en timme försenat redan från början. (Det blir ett brev till Skånetrafiken och resegarantiutbetalning) Det blev sedan inte bättre på resan mot Helsingborg. Men sånt händer och jag fick mycket tid över till att planera och tänka över framtiden. Nu kommer det att hända saker. Se upp, stolpskottet...


Jag lämnade Skånehuset 15.30 och var hemma i lägenheten cirka 19.30 Men det har i och för sig varit en givande dag med mycket planering för framtiden. Ibland gäller det att sitta ner och reflektera över tillvaron och hitta ny energi. Nu är besluten tagna för en framgångsrik period för oss. Nu skall besluten bara bli verklighet också. Det är inte alltid så lätt....


Genom att jag blev försenad på tåget, hörde jag inget om HIF:s bragdmatch mot Heerenveen. Det räddar kanske lite av det usla spel som det stundtals har varit i allsvenskan. Nu är allt förlåtet, eller?


Imorgon fredag och många punkter på listan: Att göra! Men det blir nog också tid till att skriva lite här på bloggen. Vem skall jag rasa emot? (Nej, sådan är inte jag...)


Nu skall jag njuta av lite bra musik (undra vad en innebandyspelande kulturpolitiker lyssnar på), en bra bok och lite (vaddå?) ......


Äntligen blev också min partibeteckning i en artikel ändrad. Det tog en vecka, men skam det som ger sig....

Av Anders - 4 oktober 2007 09:44

Idag har det hänt grejor. När jag slog upp den lokala tidningen som alla i Nordvästra Skåne förmodligen har såg jag till min förvåning att kultursidan intresserade sig för min fritidssysselsättning, nämligen att spela innebandy i sunkiga C-hallen som stinker svett och gamla idrottskläder. (Kan det vara en förklaring till de 65 besök jag hade för några dagar sedan att en artikel var på gång? Nästa gång är jag kanske förbered?)

Det är nog första gången ordet innebandy får vara med på dessa sidor. Sedan att skribenten tolkar verkligheten lite hur som helst är bara roligt. Hade han sett mig spela innebandy hade han vetat att jag inte kan dribbla på en innebandyplan, än mindre med politiska beslut. (Vilket flytten till Vikingsberg inte är!) Frågan är vem som fintar bort vem i dessa frågor….

 

Tidigare idag har innebandyspelaren ätit lunch med äldre- och folkhälsominister Maria Larsson (Kristdemokraterna) i Lund och diskuterat (nej inte innebandy) utan angelägna satsningar på folkhälsofrågor som ligger i gränslandet mellan Region Skåne och staten. Att jag sedan i kväll har svingat en klubba för att arbeta ner min eventuella runda mage och träffat normala människor måste väl vara väl ligga i linje med ambitioner alla har. Nämligen att ha en viss grundkondition och ett socialt umgänge. Vidare idag har jag  hjälpt kristdemokraternas regionfullmäktigegrupp  med beslutsunderlag för viktiga strategiska frågor inom Region Skåne och dess framtid. Det är viktiga frågor, både för mig och alla skåningar. Men då hänger vissa upp sig på 12 eventuella parkeringsplatser. Ja, ja, vi har olika prioriteringar i livet….

 

Undra om regionalt mediecenter och Pixel kortfilmsfestival och alla positiva saker som händer i Helsingborgs kulturliv får samma uppmärksamhet som mitt innebandyspel. jag ser fram emot rubriker om vad vi gör, inte vad andra tror vi gör. Man kan ju alltid hoppas...

 

Arbetet är intressant inom Region Skåne och på onsdag nästa vecka händer det saker i en stor kommun söder om Helsingborg, vad det gäller Allians för Sverige. Mer säger jag inte….

 

Nu skall jag lägga mig och läsa en bra bok, glömma förlusterna i kväll i innebandy och drömma mig bort, långt bort….

   

Presentation


Anders Lundström

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards