Alla inlägg den 28 oktober 2007

Av Anders - 28 oktober 2007 20:39

och skriver på min blogg. Vad har då hänt sedan sist. Jo, en fredag full av möten och invigning av en trevlig butik på DKH. Det kommer bli en hit, hoppas jag. Lördag och inspirationsdag med 5klövern. Intressant och lärorikt, vi sprutar vi vidare mot valseger 2010 igen. Vi skall bryta treden av maktskiften i Helsingborg. Det gör vi endast genom att leverera den politik som vi lovat. Vi genomgör nu i rask takt de punkter vi gick till val på. Bland annat kommer helsingborgarna få ett vårdnadsbidrag om de så önskar.


Jag läste att Kristdemokraterna har fått igenom 75% av sina löften redan. 75% av våra vallöften är nu regeringspolitik, det kallar jag genomslag.....


Lördag kväll och lugn hemmakväll. Idag söndag rask vandring i skogen, lyssnat på ett samtal på Dunkers med Christina Odenberg och nu precis innan jag skriver detta lite fäktning på IH med innebandyklubban. jag är redo för en ny intensiv vecka med många intressanta saker.


Blogga gratis är nu så populär att servern håller på att braka samman. Räkneverket fungerar inte, så jag vet inte hur många som är inne och kikar på mina texter. Förhoppningsvis kommer den igång igen snart.


Snart skall jag resa västerut men först skall ett antal saker komma på plats. Det kommer att bli en intensiv månad med många viktiga beslut, var så säkra.


Ja just det, det var ju en artikel i tidningen idag om Kulturchecken. Intressant vinkling, bara för att jag inte kunde lova att den finns kvar, blev ingången att den är hotad. Måste allt vara som det varit, kan man aldrig förnya sig. Allt måste väl omprövas ständigt. Vi måste väl våga fundra lite annorlunda hur vi använder skattepengarna. Det måste hela tiden prövas mot andra saker. Om inte, så kan vi sluta leka politiker och låta allting vara som det brukar. En person sa till mig i veckan, förändring är det enda konstanta. Det var en intressant diskussion om hur framtiden ser ut. Förändra eller dö har någon annan sagt.


Nu skall jag äta kvällsmat och sedan läsa min nyinköpta bok, packa väskan och bli redo för ytterligare en rolig och intressant vecka. Förändring är det enda konstanta, sug på den....

Presentation


Anders Lundström

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards