Alla inlägg den 10 oktober 2007

Av Anders - 10 oktober 2007 22:46

Ja, vem är Dan Ericsson? Just det, Mats Odells statsekreterare. Han var i Lund och informerade om alliansens politiken och hur den positivt påverkar kommunernas verksamhet. Det är inte lite som har hänt, händer och kommer att hända från regering. Jag är imponerad och stolt kristdemokrat...


Imorgon är det ett seminarium om landskapsbilden på DKH. Jag skall vara där, kommer du? Skall bli intressant att diskutera dessa frågor....





Av Anders - 10 oktober 2007 16:33

artikel i en dagstidning nära dig. Tack för hjälpen, vad kan jag göra för er? Vad tycker jag skall kommentera? FCH:s intressanta match senast, eller något annat ointressant för kultursidorna? Eller kanske? JAg vet inte, nu skall i alla fall jag till Lund och diskutera kommunpolitik med kristdemokrater från hela Skåne... 


Imorgon blir det full rulle med möte med ..... och ....... Det är mycket som händer i dessa dagar, jag lovar...  


Av Anders - 10 oktober 2007 16:27

en som skriver långa inlägg om invandringspolitiken, en som bloggar lite sällan (i juli senast) och en som bloggar dagligen om allt och ingenting. När kommer det att bli fler och bättre bloggar än dessa tre? Jag väntar.....


Undra om hur många som kommer att blogga inför valet 2010? Kommer det bli en hel massa? Kom då ihåg vem som gjort det flitigast! Hoppas håller jag ut och vågar göra detta under hela mandatperioden. Just nu gör jag det omöjliga, nämligen diskutera enskilda personer och deras texter. Det verkar som man inte får göra det ostraffat....


Men världen ser inte ut som den gjorde på 1800-talet när dagens enda dagstidning startade. Världen ser mycket annorlunda ut......  



Av Anders - 10 oktober 2007 16:08


Idag har det inte kommit någon morgontidning alls, förhoppningsvis är det på grund av tryckeriproblem. Men som trogen läsare och intresserad av innehållet köpte jag en dagstidning och bläddrade.


I dagens tidning står det blanda annat: "Anders Lundström ondgör sig över att reportrar har varit dåligt pålästa och rubriker blivit för hårt vinklade." Ja, vad hade du skrivit om en journalist ringer och frågar om butiken på DKH och inte veta var den ligger i huset? Eller att den nya kommer att bli mycket större än den gamla. Det hade väl varit läge att informera sig om detta, innan man ringer och frågar om ett förväntat kulturnämndsbeslut rörande butiken i huset.

När man sedan efter publiceringen pratar med journalisten och frågar vilken täckning rubriken har i texten och denne blir svarslös och erkänner (och ändrar en vecka senare rubriken) att den varit lite felaktigt. Är detta att ondgöra sig över saker. Ja, kanske det. Men rätt skall vara rätt..


Jag försöker alltid vara påläst när jag svarar på frågor. Kan man då inte kräva att den som ställer frågorna också läser på lite, också? Det tycker jag bara är rimligt.


Jag försöker inte bara blogga om vad tidningen skriver utan också om andra saker, men ibland tycker jag det kan vara rätt att kommentera om något är lite felaktigt. Det är jag som avgör vad som skall stå här, i tidningen bestämmer journalisterna. Många gånger är det bra skrivit, men ibland blir det lite snett och konstigt. Våga erkänna det och gå vidare. Jag skall inte bli bitter, utan bara framöver skriva om roliga positiva saker, såsom att allianspartierna faktiskt är i Skåne idag. Visste du om det, jasså inte.



Presentation


Anders Lundström

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards