Alla inlägg den 18 juni 2011

Av Anders - 18 juni 2011 13:12

förändrar världen? Tja, några steg i taget i alla fall. Lite tankar ifrån en intensiv vecka redovisas här nedan...

 

Möten, möten och åter möten.

Idag är det lördag och det är midsommar nästa helg. Helsingborgs Lager 5,0 är beställd och förhoppningsvis kommer lådan i veckan till ett systembolag nära mig. Tiden går fort när man har kul och veckan som varit är inget undantag. Många möten, diskussioner och ställningstaganden blir det. Vissa tillställningar är trevligare än andra men nödvändigheten kallar.


Premiär på Fredriksdalsteatern.

Trots regnet utanför har jag sol i sinnet denna helg. Fredagen avslutades med en teaterpremiär som lovar gott inför sommaren. VIVA LA GRETA framfördes och det blev många skratt ifrån publiken. Trevlig musik, god stämming och ganska fint väder gjorde säkert sitt.


Möte med revisionen.

I veckan hade jag, Lorna och socialchefen ett mycket bra möte med revisionen kring den kritik som riktades mot socialnämnden för verksamhetsåret 2010. Trots att "vi" inte vara ansvariga för det, kändes det dock bra att revisionen och socialnämnden nu har samma kunskapsgrund och problembild. Tillsammans har vi diskuterat olika sätt att undvika kritik framöver.


Jag är övertygad om för verksamhetsåret 2011 kommer inte revisionen kritisera detta område igen. Det är bättre att prata med varandra än om varandra. Skall på socialnämnden den 28:e redovisa för den diskussion som vi haft med revisionen. Detta för att  alla skall få  samma information. Låter det inte bra?   


Semestern är nära.

Snart skall jag ha semester ifrån mitt jobb. Det skall bli skönt att ladda batterierna inför framtiden. Nya utmaningar kommer hela tiden och framtiden är spännande.





Presentation


Anders Lundström

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards