Alla inlägg den 27 maj 2013

Av Anders - 27 maj 2013 11:59

och imorgon reser Kristdemokraternas regionfullmäktigegrupp till Bryssel för två dagar med information, möten och planering. I programmet ingår det träff med Alf Svensson, information ifrån Region Skånes Brysselkontor och möte med SKL:s Bryssel-anställda. Det skall bli intressant att ännu en gång åka Bryssel och få ta del av en lite större sammanhang än Helsingborg och Skåne. Vi är inte ensamma utan vi måste samarbeta över gränser för att göra världen lite bättre varje dag. Med i packningen har jag en liten present ifrån Ramlösa - hoppas de gillar det i Bryssel.


I förra vecka hade vi socialnämnd igen och ett antal ärenden diskuterades och beslutades. Bland annat den rapport som förmodligen kommer orsaka längst debatt i budgetfullmäktige om några veckor. Efter månader av utredande har så tjänstemännen sammanställt en 58 sidors rapport som beskriver Helsingborg och dess utsatta barn. Förhoppningsvis kommer Treklöverns förslag kring social hållbarhet att vinna bifall efter en lång debatt. Treklöverns samtliga förslag har blivit uppmärksammade i media utom detta. I veckan kommer förhoppningsvis oppositionens olika förslag. Tanken är att jag under slutet av  veckan skall kommenterar dem här på bloggen. Planeringen är alltså på gång inför budgetfullmäktige. Jag håller på att skriva mitt anförande där jag kommer ta upp ... ??





Presentation


Anders Lundström

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards