Alla inlägg den 7 november 2012

Av Anders - 7 november 2012 20:01

Inatt gick valrörelsernas valrörelse i mål efter månader av kampanj, diskussioner, analyser och undersökningar. Efter en lång valvaka gick så Barack Obama segrande ur denna strid och det dröjer några år tills diskussionen åter startar vem som skall bli USA:s 45 president. Hemma i Helsingborg är det vardagliga sysslorna som upptar den mesta tiden. Det är inte så många som följer en nämndsordförandes vardag som består av möten, diskussioner och ställningstaganden. Idag har det var en helt vanlig dag på ämbetet, möten med andra förtroendevalda, intresseorganisationer och lite kontakt med media (som sedan inte blev något).


Varje dag måste leda till något eller några beslut som förbättrar helsingborgarnas vardag. Så tänker i alla fall jag. Ibland går det inte att berätta om vad som är på gång, men förhoppningsvis någongång kan jag berätta tydligt om vad dagens alla möten handlade om. Just nu håller Socialnämnden på att förverkliga de visioner och målsättningar som togs på senaste sammanträdet. Vidare håller vi på med att formulera ett antal viktiga ställningstaganden som kommer att bli verklighet någon gång under 2013.


Nästa torsdag skall jag vara med i Radio Frihamnen och tills dess skall jag formulerat en spellista på till det programmet. Listan börjar bli klar och på fredag skall jag skicka över den till Björn O Anderberg. Programmet sänds på fredagar 12-13 med repris på lördagar 14-15 (kolla in hemsidan www.sol-media.se/Frihamnen/index.htm) för mer information. Vilka låtar tycker du att jag skall ta med? Ge förslag ....


Presentation


Anders Lundström

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards