Alla inlägg den 6 juni 2012

Av Anders - 6 juni 2012 21:57

Efter ha anmält mitt intresse i agusti 2011 för att vara en av de 8000 lyckliga fackelbärarna inför London-OS är det nu snart dags. Redan i december fick jag beskedet att jag var en av de utvalda (över  60 000 sökte från hela världen) till en av Coca-Colas 1360 platser i fackelspringandet. Endast fyra ifrån Sverige blev utvalda att få allt betalt, springa några hundra meter och få ett minne för livet genom Coca-Cola.


 


Sedan mars (se artikel i HD) har det varit officellt att jag springa den 8:e juni (troligen blir det någon gång mitt på dagen)    och nu närmar sig resan. I morgon bitti åker jag till Stockholm för vidare transport till Glasgow. Förhoppningsvis kommer det finnas möjlighet att blogga under resan så ni får lite insideinformation om OS-facklans väg mot invigningen den 27 juli. En av 8000 utvalda fackelbärare inför ett OS, inte dåligt va? Tydligen färdades OS-lågan genom Helsingborg 1952 på sin väg emot Helsingfors, men nu får en helsingborgare möjlighet att vara en av få utvalda som transportera facklan i alla fall en liten bit. Känns lite historiskt och spännande. Kommer det dröja 60 år till nästa gång Helsingborg är inblandat i OS-facklans historia?


Av Anders - 6 juni 2012 00:09

Ännu en gång lyckas HD med konststycket att inte kolla fakta, medvetet misstolka information och försöka sätta en felaktig bild av verkligheten. Inga kaniner skall flyttas. punkt slut. Varför kolla upp fakta, då kan ju en bra historia gå förlorad? Man har ju hört talas om tidningsankor, blir det nya begreppet tidningskaniner eller kanske till och med  "kulturgroda"? "Fakta har lämnat oss" - skrev Bergdahl den 12 maj. Gäller det även egna artiklar på kultursidorna? Kanske är det bara en groda ur munnen, ännu en gång eller?
 
 
På torsdag åker jag på Coca-Colas bekostnad till Glasgow för att på fredag springa med OS-facklan. Något som få personer får möjlighet till. Ser jag det som ett problem att det är sponsrat av Coca-cola, nej inte alls. Undra vad HD:s kultursidor tycker om det? Tja, jag gör det inte alla fall. I deras värld var väl Moskva-OS en höjdpunkt (Coca-cola fanns även med på ett hörn vid det tillfället, hemska tanke). Det har hänt lite sedan dess, även om några inte tycks tro det.
 
Idag är det Sveriges nationaldag och jag kommer fira det på Fredriksdal, sjunga nationdalsången och bara njuta i den underbara trädgården.   
 

Presentation


Anders Lundström

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards