Alla inlägg den 31 oktober 2011

Av Anders - 31 oktober 2011 11:35

Tiden går fort när man roligt, brukar man ju säga. Kanske är det så eftersom tiden inte riktigt räckt till för att skriva någon text till bloggen på ett tag. Under förra veckan (alltså vecka 43) hann jag inte skriva något, men jag hann vara i Stockholm en dag, leda ett intressant socialnämndsmöte, besöka fyra företag innan vårt månatliga kommunfullmäktige och avsluta veckan med två dagar alkoholtoppmöte i Helsingborg. Priset blev att helgen blev ganska lågintensiv. (Tja, spikade lite på en vägg under några timmar på söndagen, men ändå)


Under vecka 44 är det tänk att jag skall hinna med att arbeta tre dagar på mitt vanliga arbete, hinna med några viktiga möten och åka till Kristianstad på fredag. Tja, planeringen ligger, vi får väl se. Ibland blir det inte alltid som man tänkt sig.


Nästa vecka (onsdag 9 november) är det tänkt att Maria Larsson skall komma till Helsingborg och ännu en gång se hur långt framme Helsingborg ligger i folkhälsoarbetet. Just nu pågår planeringen, återkommer med detaljerna när det är klart. Torsdag den 10 november öppnar en intressant utställning som i alla fall jag  ser framemot. Klicka in på:  www.dunkerskulturhus.se/utstallning/platshallare-utstallning/under-stor-press/


Fredagen den 21 oktober hade vi ett seminarie om Bostad Först och resultaten är fantastiska. Efter ett år bor 80% av deltagarna klar i lägenheterna. Inte något som lokaltidningen i Helsingborg tycke tydligen vara värt att rapportera. Helsingborg skall utrota hemlösheten och mer kommer kring detta, tro mig....


Det lackar mot jul och snart skall 2011 läggas till handlingarna. Dock återstår det mycket jobb, viktiga beslut och tydliga ställningstaganden. Hur 2011 kommer gå till historien återstår att se, men vi gör allt vi kan för att göra Helsingborg lite mänskligare och lite varmare.







Presentation


Anders Lundström

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards