Alla inlägg den 24 mars 2010

Av Anders - 24 mars 2010 11:30

för ett inlägg á la Kultur-Sören (klicka och läs själva: http://hd.se/kultur/blogg/2010/03/23/vanskotseln-av-dunkers-fortsatter/)


Denna gång blandas citaten och tolkningarna om vad som görs och inte görs och slutsatserna är nästan häpnansväckande. Intressant att den käre Sören, som nu har fått sex inbjudningar att informera sig och verkligheten, ännu en gång hackar i tangentbordet och tycker att jag "....som vanlig ordning inte reagerar, inte tycks bry sig om personalen ett djävla dugg" .

 

Sören har ingen aning, tyvärr, hur jag eller kulturledningen resonerar, funderar eller diskuterar kring många saker. Hade han tackat ja till en inbjudan hade kanske hackandet sett annorlunda ut, men det är svårt att diskutera med en man som verkar vara så bitter på allt som händer i världen. Förhoppningsvis kommer nya generationer att inte bli så bittra på äldre dar.


Helsingborg har ett unikt kulturutbud som vi skall vara stolta över. Jag ser bland annat fram emot Lindberg de Geer som öppnar på fredag på Dunkers. Bitterhet hjälper verkligen inte världen.


För övrigt skall jag debattera kulturpolitik ikväll i Rådhuset. Tja, det är en fråga om Konsument Helsingborg och beslutet att föra det ifrån biblioteket till miljöförvaltningen.


Socialdemokraterna verkar börja få upp valångan, men de kunde väl hittat på en bättre och viktigare fråga att ställa i kommunfullmäktige ikväll. Mitt svar kommer vara kort och väldigt tydligt.



Presentation


Anders Lundström

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards