Alla inlägg den 18 augusti 2009

Av Anders - 18 augusti 2009 21:04

20 september är det val igen. Ibland kallas kyrkosvalet det glömda valet. (vill du läsa mer klicka in här: www.svenskakyrkan.se/default.aspx?di=77959)


Ja, jag kommer att gå och rösta eftersom jag tycker det är viktigt att utnyttja sin demokratiska rättighet och påverka vilka som skall styra min kyrka. Det finns inga partier, utan de kallas "Nomineringsgrupper". Lite tramsigt, eftersom flera partier ställer upp.


Några partier som jag inte tänker rösta på är:

Socialdemokraterna - ett parti som företräder inte  mina värderingar, varken i kyrkan eller den allmänna världen.

SPI - jag tror inte på partier utifrån ålder. Jag tror på politiska partier grundade på värderingar.

Sverigedemokraterna - Målet med deras kyrkopolitiska engagemang är att återskapa fädernas kyrka - många av deras kandidater vet inte vad det innebär. Dock vill man ha pengarna och uppmärksamheten det ger att finns i kyrkopolitiska sammanhang.


Återkommer i senare inlägg vilka listor som kommer få min röst. Vilken kommer du att rösta på? Skriv och berätta.....



Av Anders - 18 augusti 2009 14:45

5 år. Den 30 augusti 2004 inleddes ett framgångsrikt arbete som pågår fortfarande. Jag kommer kommer fira alliansens dag den 30 augusti. Kommer du att göra det?


Klicka in på: www.alliansensvanner.se och bli alliansvän du också....

Av Anders - 18 augusti 2009 08:08

Nu blir det snart arbete igen. Förslag skall diskuteras, förslag skall bli verklighet. Det kommer bli bra....

Presentation


Anders Lundström

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards