Direktlänk till inlägg 24 juli 2009

Kristdemokraternas vision för ett tryggt Sverige

Av Anders - 24 juli 2009 12:59

I ett tryggt samhälle bryr vi oss om varandra. Vi har tid, ser varandra och vågar sätta gränser. Vi lever i gemenskap – och växer i ansvar, i det stora och i det lilla. Det ger mod att stå upp och hjälpa medmänniskor. Tillsammans skapar vi det goda samhället. Varje dag kan vi göra skillnad – samtidigt vet jag att mitt värde som människa inte består i hur mycket jag kan uträtta – jag är värdefull just som jag är.


Min familj innebär glädje, förhoppningar, omsorg och oro - för små barn, tonåringar, barnbarn och mina gamla föräldrar. Det är här vi lever en stor del av våra liv. I relationen till dem som står oss närmast skapas grunden för vår trygghet. Tid för familj och barn är en bristvara – vi vill skapa utrymme för familjen att själv bestämma över sin tillvaro. Möjlighet att forma mitt och familjens liv ger trygghet i vardagen.


Respekt för våra äldre borde vara en självklarhet. Äldre ska bestämma själva. Min kunskap och förmåga försvinner inte när jag går i pension. Det är trygghet att veta att det finns hjälp att få när krafterna tryter. Vård och omsorg finns för mig när jag blir sjuk. Även när jag behöver mer omsorg bestämmer jag själv över mitt liv och boende.


Trygghet betyder allt i tider när företagen har det tufft och jobben blir färre. Vi ställer upp för varandra för att klara hus och hem när det blåser snålt. Vi vet värdet av entreprenörer som vågar satsa och skapa jobb åt fler. Det är trygghet i förändring.


Att förvalta jorden så att våra barn får friskt vatten och ren luft är trygghet. Rättvisa och trygghet skapas av oss tillsammans. I ett rättvist samhälle får vi del av våra gemensamma resurser. Vi bidrar var och en på det sätt vi kan. I ett tryggt samhälle får jag förvalta och utveckla förmåga och talang.


I ett rättvist samhälle ser vi längre än till oss själva, och jobbar för rättvisa - mot fattigdom, förföljelse och förtryck. Trygghet i det lilla är trygghet i det stora.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders - 7 maj 2015 10:41


  Att vara förtroendevald är att ha ett förtroende, men vad är OK att skriva vad som helst till en förtroendevald? Jag jobbar vidare, men känner att detta inlägg som kom i höstas var över gränsen vad tycker du? ...

Av Anders - 7 januari 2015 14:01

och att-göra-listan är lång. Det gäller nu att förvalta det förtroende Kristdemokraterna i Helsingborg fått av väljarna. Mycket praktiskt som skall på plats, men det ordnar sig säkert längre fram. Dator, skrivbord och en stol och sedan är det bara bö...

Av Anders - 7 januari 2015 01:03

... och nystart på jobbet och nya utmaningar för 2015 och framåt. Just nu är det flera omställningar i livet, men bloggen består. Tyvärr har det inte hänt något här på alldeles för länge. Men nu är det dags för omstart, nystart och racerfart mot en s...

Av Anders - 7 september 2014 07:16


  Idag utmanar Kristdemokraterna i Helsingborg övriga politiska partier att köpa biljetter till HIF:s match mot BP onsdagen den 24 september. Kristdemokraterna kommer under veckan att dela ut/lotta ut biljetter till valarbetare som gör storartade ...

Av Anders - 11 augusti 2014 22:40

Varje dag är en kampanjdag just nu. Långa dagar med möten, planering och genomförande av aktiviteter. På lördag kommer Allians för Helsingborg inviga valstugorna som kommer bli något alldeles extra. Alla kommer bli förvånade och vi kommer att bli upp...

Presentation


Anders Lundström

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards