Direktlänk till inlägg 9 juni 2009
Femklöverns initiativ om att införa ett kulturkort har blivit en mycket stor succé? Om du inte känner till kulturkortet klicka in på www.mittkulturkort.se och läs mer.
Syftet med KULTURKORTET var ju att ge ökade publikintäkter till kulturförvaltningens verksamheter, göra Helsingborg till den mest attraktiva staden i Sverige och öka intresset för sponsorsamverkan.
Nu efter 6 månader av kulturkortet kan alla konstatera att det blivit en dundersuccé. Det har sålts cirka 3000 kort och nu kommer en ny variant, ett 3-dagars kort för 150 kronor. Detta kommer att lanseras i samband med U21- EM kommer till staden. Denna utveckling och förbättring kommer gillas av besöks- och hotellnäringen i Helsingborg.
Trots att Kulturkortet sålts över 3000 exemplar ökar de vanliga biljettintäkterna till Sofiero och Fredriksdal.
och att-göra-listan är lång. Det gäller nu att förvalta det förtroende Kristdemokraterna i Helsingborg fått av väljarna. Mycket praktiskt som skall på plats, men det ordnar sig säkert längre fram. Dator, skrivbord och en stol och sedan är det bara bö...
... och nystart på jobbet och nya utmaningar för 2015 och framåt. Just nu är det flera omställningar i livet, men bloggen består. Tyvärr har det inte hänt något här på alldeles för länge. Men nu är det dags för omstart, nystart och racerfart mot en s...
Varje dag är en kampanjdag just nu. Långa dagar med möten, planering och genomförande av aktiviteter. På lördag kommer Allians för Helsingborg inviga valstugorna som kommer bli något alldeles extra. Alla kommer bli förvånade och vi kommer att bli upp...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |||
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | |||
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 |
|||
22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 |
28 |
|||
29 |
30 |
||||||||
|