Alla inlägg den 26 april 2009

Av Anders - 26 april 2009 11:44

och sitter här och tittar ut över ett vårvackert Ramlösa. Snart är allt grönt igen och sommaren kommer med stormsteg. Ännu en årstid som passerar förbi och ibland går det snabbt och ibland det plågsamt långsamt.


Veckan innehåller regionfullmäktige, kommunfullmäktige och invigning av en intressant utställning om Fredriksdals sista ägare, Oscar och Gisela Trapp. I samband med den får också Möllevångsgillet sin utmärkelse. Grattis ännu en gång. Dessutom öppnar Råå museum på fredag, alltså den 1 maj. En dag som inte jag iallafall demostrerar på. Undra om det blir några i arbetarrörelsens led detta år? Tja, några trogna blir det väl, men inte som det var förr i alla fall. Helgdag sedan 1939 har det i alla fall varit.


Skall nog bevista valborgsmässfirandet i Ramlösaparken för första gången.


Kommer det bli över 500 unika besökare på bloggen i april månad? Det är på god väg i alla fall. Maj månad blir en intensiv månad med valkampanj inför EUP-valet. Kommer du att rösta? Det kommer jag och redan nu vet jag vilken kandidat som får mitt kryss. Mer om detta senare...


Förövrigt blir det lite innebandy ikväll, men först lite frisk luft på landet. Det skadar inte....

Presentation


Anders Lundström

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards