Alla inlägg den 18 april 2009

Av Anders - 18 april 2009 16:40

Kristdemokraterna: ”Vi ska nu börja med politisk reklam i teve” (se länken: http://www.dn.se/opinion/debatt/vi-ska-nu-borja-med-politisk-reklam-i-teve-1.846861)


Tja, det har ryktas sedan en tid att politiska partier köpt tv-reklam och nu är det alltså bekräftat, Kristdemokraterna är först ute med att köpa TV-tid. Undra vad proffstyckarna tycker om detta. Obama köpte, inte bara reklamspots, utan 30 minuter TV på bästa sändningstid. Då tyckte många detta var unikt och bra.


Kommer det då bli ett uppsving för Kristdemokraterna? Jag hoppas och tror det. Kristdemokraterna behövs i EU-parlamentet. Vad kommer du att rösta på?

Av Anders - 18 april 2009 12:13

Nu skall jag titta på utmärkta www.svtplay.se och Ebbe - the movie. Ja, jag var 13 år när Olof Palme mördades, men kommer fortfarande ihåg vad jag gjorde morgonen den 1 mars 1986. Dessutom glömmer jag aldrig att HD, trots att mordet skedde 23.21 fick med det i tidningen. Bra jobbat.


Min uppväxt är alltså präglad av Palme-mordet, Ebbe Carlsson-affären och Anders Björks utskällning i KU-förhören. Det var första gången som politik kom in i mitt liv. Sedan dess har intresset vuxit och nu är det kanske en omistlig del av mitt nuvarande liv.


Av Anders - 18 april 2009 12:05

kommer kanske ihåg att jag den 6 mars skrev om Oscar Trapp för första gången. Nu är det klart att en utmärkelse skall inrättas till minne av Gisela och Oscar Trapp. Just det, du läser det alltid först här. Kanske långt innan ibland...


Kulturarvet är viktigt att bevara, uppmärksamma och utveckla i Helsingborg. Därför inrättas nu denna utmärkelse. Vem eller vilka kommer då att få den första utmärkelsen? Beslut tas på onsdag och kommer då att presenteras för alla...



Presentation


Anders Lundström

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards