Alla inlägg den 23 mars 2009

Av Anders - 23 mars 2009 21:09

www.hd.se /blogg är skett vid 9 tillfällen, enligt en funktion jag har här på bloggen. Det innebär alltså att det finns personer som läser en blogg och sedan klickar vidare till en annan. Alltså fungerar debatten, trots allt. Kanske Internet är den stora demokratimaskinen i framtiden, eller vad tror du?


jag kommer förhoppningsvis skriva inlägg efter inlägg om allt och inget, så läge det finns läsare som är intresserade. Kommentarer mottages vänligen om det är något som saknas på bloggen. Som tidigare sagt, här kommer du alltid läsa nyheten först. Tryckta media är gammelmedia, hahaha ...



Av Anders - 23 mars 2009 20:46

"[...] har av många helsingborgare mottagits med blandade känslor [...]" läste jag i en lokal dagstidning idag angående kulturutredningens betänkande. Undra om så många helsingborgare har läst de 900 sidor kulturutredning som kom den 12 februari? Jag har faktiskt läst alla och under april månad kommer kulturnämnd och sedan kommunstyrelse besluta om att lämna ett remissvar till regeringen.


Vad det kommer stå i remissvaret kan jag ännu inte svara på, men grundtanken med kulturportföljer gillar jag. Varför då, kan vän av ordning fråga sig? Jo, jag tror nämligen att det finns modiga kulturpolitiker som vågar ta ett antal viktiga beslut. Inte att bestämma utställningarnas innehåll, utan ge kulturen bättre förutsättningar att verka utan att politiker detaljstyr verksamheterna. Politiker skall endast diskutera ramar och ekonomiska förutsättningar, inte enskilda personer eller detaljer. Vilket vissa tydligen fortfarande tror om man dagens tidning, där okunskap blandas med otydliga problemformuleringar.


Kanske läge att informera om DIST-utredningen som få tydligen har läst. Läs den och kom sedan tillbaka och försök argumentera om att vad ungdomarna i Helsingborg vill. Gör om, läs om och fundera en gång till innan man tvärsäkert uttalar sig. Okunskap är dagens ord.

Presentation


Anders Lundström

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards