Alla inlägg under december 2007

Av Anders - 12 december 2007 23:50

drar jag ur sladden och går ner och äter lite...



Av Anders - 12 december 2007 23:46

tjänstegarantier är ett kristdemokratiskt förslag (ytterligare ett vallöfte infriat!!). I Markaryd där Kristdemokraterna har 44,3% har detta funnits några år och är ett framgångsrikt sätt att få verksamheterna att leverera vad medborgarna förväntar sig av komunen.


Alltså ytterligare ett vallöfte som vi kan bocka av på listan. Kristdemokraterna levererar....



Av Anders - 12 december 2007 23:32

Har under kvällen följt debatten på hd.se (bra jobbat). Äntligen blir det ett beslut, ett bra beslut....


Onsdag kväll är pizzakväll på vandrarhemmet, gratis pizza för alla gäster, nu skall jag gå ner och äta....



Av Anders - 12 december 2007 03:12

kollat all mejl, skicka en massa till olika personer, surfat runt och gjort allt jag skall. Nu ska jag gå ner och käka lite kvällsmat i köket här på vandrarhemmet. Några mackor och lite mjölk. Blir det....

Av Anders - 12 december 2007 02:18

NY varit sådär, regn i eftermiddag och kväll. Men om man inte är hemlös, funkar det. Nu ligger jag här på ett hostel på 94th gatan och skriver mejl, bloggar lite och håller koll på världen utanför.


Arenadiskussionen imorgon skall bli intressant och följa på distans. Vad det gäller att ordna evenemang så har vi mycket att lära av vänner i väst, tror mig. Jag har varit på både basket och ishockey at the garden, Conan-inspelning och blivit imponerad av hur det kan gå till. Där är vi långt efter, sedan finns det naturligtvis mycket som vi är bättre på....



Av Anders - 11 december 2007 14:17

det saker. Håll utskick efter mer information på bloggen.'


Men först skall det vara kommunfullmäktige på onsdag, tyvärr kan jag inte närvara men jag kommer att följa direktrapporteringen som en tidning på ett förtjänstfullt sätt skriver. Naturligtvis kommer jag att via mejl kanske också försöka hjälpa mina partikamrater i debatten. Nu för tiden spelar inte den fysiska platsen så stor roll länge. Man skall vara på månen och följa händelser hemmavid utan problem. Tekniken i vissa lägen är fantastisk..... 

Av Anders - 11 december 2007 13:47

Igår kväll (NY-tid) gick det inte att skriva i bloggen, så jag skriver nu i stället. Idag tisdag kanske hinner vi kolla lite affärer och börja planera inköp till Sverige och släkten.


Det händer inte så mycket i Svedala, enligt tidningarna, men det kommer snart att hända en massa, tro mig.....


Nu skall jag gå och äta frukost, klä mig och vara en helt vanlig newyorker...



Av Anders - 10 december 2007 14:06

Även om klockan är över 14 i Sverige, är klockan bara precis lite efter 8 här i the Big Apple. Precis läst HD över nätet och kollat mejlen. Helt OK att arbeta ifrån andra sidan jordklotet. Nu skall jag äta frukost, klä mig och vara på iväg vid 10-tiden. Sitta och häcka i bilen många timmar men det är ganska skönt, faktiskt.



Presentation


Anders Lundström

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards