Alla inlägg under oktober 2007

Av Anders - 4 oktober 2007 09:44

Idag har det hänt grejor. När jag slog upp den lokala tidningen som alla i Nordvästra Skåne förmodligen har såg jag till min förvåning att kultursidan intresserade sig för min fritidssysselsättning, nämligen att spela innebandy i sunkiga C-hallen som stinker svett och gamla idrottskläder. (Kan det vara en förklaring till de 65 besök jag hade för några dagar sedan att en artikel var på gång? Nästa gång är jag kanske förbered?)

Det är nog första gången ordet innebandy får vara med på dessa sidor. Sedan att skribenten tolkar verkligheten lite hur som helst är bara roligt. Hade han sett mig spela innebandy hade han vetat att jag inte kan dribbla på en innebandyplan, än mindre med politiska beslut. (Vilket flytten till Vikingsberg inte är!) Frågan är vem som fintar bort vem i dessa frågor….

 

Tidigare idag har innebandyspelaren ätit lunch med äldre- och folkhälsominister Maria Larsson (Kristdemokraterna) i Lund och diskuterat (nej inte innebandy) utan angelägna satsningar på folkhälsofrågor som ligger i gränslandet mellan Region Skåne och staten. Att jag sedan i kväll har svingat en klubba för att arbeta ner min eventuella runda mage och träffat normala människor måste väl vara väl ligga i linje med ambitioner alla har. Nämligen att ha en viss grundkondition och ett socialt umgänge. Vidare idag har jag  hjälpt kristdemokraternas regionfullmäktigegrupp  med beslutsunderlag för viktiga strategiska frågor inom Region Skåne och dess framtid. Det är viktiga frågor, både för mig och alla skåningar. Men då hänger vissa upp sig på 12 eventuella parkeringsplatser. Ja, ja, vi har olika prioriteringar i livet….

 

Undra om regionalt mediecenter och Pixel kortfilmsfestival och alla positiva saker som händer i Helsingborgs kulturliv får samma uppmärksamhet som mitt innebandyspel. jag ser fram emot rubriker om vad vi gör, inte vad andra tror vi gör. Man kan ju alltid hoppas...

 

Arbetet är intressant inom Region Skåne och på onsdag nästa vecka händer det saker i en stor kommun söder om Helsingborg, vad det gäller Allians för Sverige. Mer säger jag inte….

 

Nu skall jag lägga mig och läsa en bra bok, glömma förlusterna i kväll i innebandy och drömma mig bort, långt bort….

   
Av Anders - 2 oktober 2007 15:05

planera mötet imorgon för Kristdemokaterna regionfullmäktigegrupp i Lund. Nästan allt är på plats och nu väntar vi bara på att statsrådets sista instruktioner från Stockholm. Det är mycket att tänka på.....


Igår var en rolig dag eftersom det var 65 besök på bloggen, kommer det vara så även framöver? Eftersom Alex Schulman slutat blogga kommer det fler till min blogg? Nopp, i don´t think so. Förresten var detta en nyhet i alla tidningar. Vad var nyheten att någon slutar blogga? Finns det inte viktigaste saker att rapportera om. Men vissa medier styr andra, kan det vara så?


Precis fått programmet till Pixel på DKH i helgen, kommer du? Jag skall i alla fall gå och se några kortfilmer.  Helsingborg är en filmstad, även om inte alla tror det. Det behöver väl inte vara svåra filmer för vissa. Pixel är ett utmärkt sätt att visa film, svårt, lätt, tungt och roligt samtligt. Och inte bara för en kulturelit....


Av Anders - 1 oktober 2007 21:34

Blir denna också omnämnd i Aftonbladet? Påverka din vardag och rösta.

Av Anders - 1 oktober 2007 21:19

58 besökare på en dag, varför nu detta? Jag är naturligtvis glad, men överraskad. Inga skandaler i den lokala tidningen, eller omämnande på någon kultursida, eller är det något som jag inte upptäckt?

Var i alla fall på stadsteatern och bevistade invigningen av den nya scentekniken och träffade andra intresserade. (Alla kom väl inte för lunchbuffén?)



Av Anders - 1 oktober 2007 07:43

Tänkte i alla fall ha lite sovmorgon idag, men 07.30 började vägarbetarna utanför huset att bygga en angöringsplats för Maria park-skolans elever och deras föräldrar. (Varför måste föräldrarna köra ända in i skolbyggnaden med sina barn?)  Kul, med borrmaskiner och stora grävmaskiner. Nu blev det istället lite bloggande såhär på morgonkvisten. Har dock varit uppe ett tag eftersom jag körde min fru till arbetet 06.15 Lika bra att börja arbeta nu hemifrån. Jag har en lång lista med saker som måste göras idag......



Presentation


Anders Lundström

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards