Alla inlägg under oktober 2007

Av Anders - 8 oktober 2007 13:56

Jag såg inte debatten live igår, men har nu lyssnat på den samtidigt som jag skrivit en text eventuellt kommer att användas i ett syfte. (Vilket syftet kanske jag återkommer till.) En debatt som nog de flesta tyckte att Fredrik vann den solklart. Hade kanske hellre sett Göran Hägglund som statsminister, men man kan ju inte få allt här i livet.


Politik är att övertyga de andra, men det är inte så lätt alltid. Allians för Sverige är bra för Sverige.....



Av Anders - 8 oktober 2007 13:56

att skriva en text som handlar ....? Går inte att skriva det just nu, men det kanske kommer..... Viktiga saker, men allt hamnar inte på bloggen....

Av Anders - 8 oktober 2007 09:47

en intensiv vecka ligger framför oss alla. Undra om det blir något roligt som händer. Jag skall i alla fall vara överallt och ingenstans. Alltifrån Kristianstad via Vallåkra till Lund blir det denna vecka.

Nya beslut skall tas och intressanta frågeställningar skall hanteras. Den stora frågan denna veckan är.... Vad är det egentligen? Kom med egna idéer. Nu skall jag gå ha stabsmöte med den politiska staben i Region Skåne. Stora frågor blandas med vardagliga bekymmer......

Av Anders - 6 oktober 2007 16:26

några dagar sedan: http://www.aftonbladet.se/debatt/article928312.ab av Pontus Schultz.


Man kan ju fundera om han har rätt, eller? Vad tycker du? Kommentera gärna hur du ser på det med allt mer bloggandet på nätet? Är det så att "Media har fått blogg-skräck?" och vem sätter egentligen dagordningen???

Av Anders - 6 oktober 2007 16:07


Utvecklingsnämnden kommer att förändra sin organisation eftersom man vill "anpassa förvaltningen till dagens politiska förutsättningar" och  "ta tillvara de synergieffekter samorganisationen .... möjliggör"


 Undra när det kommer att bli stora reportage och krigsrubriker kring detta? Nya chefer skall tillsättas, genom att man skall söka sina tjänster. Var är nu drevet?  Men utvecklingsnämnden har inte två sidor i en landortstidning och en redaktör som drivs av något...

Men det var inte därför jag skriver på bloggen, utan det faktum att jag nu de senaste timmarna tittat på kortfilm. En kort paus och sedan tillbaka och se ytterligare film...

Kanske man till och med hinner en film på bio ikväll. Vi får se... 


Av Anders - 5 oktober 2007 16:41

att berätta var du läser nyheten först... om vem som rätt eller fel.

Jag kan bara konstatera att någon borde kolla fakta, ringa några samtal, eller bara göra lite klassisk faktakoll...

Av Anders - 5 oktober 2007 16:39

Rätt skall vara rätt.

 

I en dagstidning nära dig har det de senaste dagarna blivit en sanning att Kulturförvaltningens flytt till Vikingsberg skulle innebära att det byggs nya parkeringsplatser i parken. Då kan jag bara konstatera att följande svar ger Stadsträdgårdsmästaren:


 Rätt skall vara rätt!  Renoveringen av Vikingsbergsparken är inte initierad av Kulturförvaltningen. Projektet initierades redan för ett år sedan på Tekniska förvaltningen.  Det tycks också finnas en uppfattning att idén om att tillskapa nya parkeringsplatser i kanten av Vikingsbergsparken kommer från stadens kulturchef. Så är det inte! Den initierades av oss och fanns med i det underlagsmaterial som presenterades för helsingborgarna i förra veckan.


 Oj då! innebär det att någon skrivit fel igen? Någon borde kanske ha kollat fakta först? Någon kanske ha ringt ett och annat samtal innan det skrivs i tidningen?   Undra när en rättelse / kommentare / fotnot kommer. Om den kommer… Det har ju hänt för att faktaunderlaget var riktigt 100%. Men det kanske inte gör något för vissa.

Ja, ja,  nu skall vi inte bli skadeglada.  Vem vaddå, måste man inte kolla fakta. Nej, tydligen inte…. Jasså, det ligger på parkkontoret om det blir några parkeringsplatser i parken och det alltså inte ett beslut i innebandynämnden (förlåt, kulturnämnden!)


Förresten skall jag skall spela igen på söndag, undra om det blir rubriker på kultursidorna igen? Dock var det tråkigt att Att FC helsingborg torskade mot Pixbo, men det kommer fler matcher. Jag kommer att gå på dem med lika stort intresse som jag går och tittar på kvalitetsfilm på Röda Kvarn eller diskuterar kulturmiljöfrågor på DKH. (Som jag faktiskt skall göra på torsdag, nästa vecka.)  


Undra när Maria Wards kolonilottsintresse blir ett problem för henne i samband med utövandet av vice ordförandeskapet i kulturnämnden. Kommer henne intresse var ett problem eller möjlighet för att driva kulturpolitik?


  Förövrigt var det intressant att Pixel kortfilmsfestival fått sådan uppmärksamhet. Till och med självaste kulturchefen på en stor landsortstidning nämnde det. Dock utan att nämna att kulturnämnden delfinansierar det och att vi från kulturnämnden är stolta över den filmsatsning som faktiskt görs.  Jag kommer att titta på kortfilm imorgon lördag, kommer du?  

Av Anders - 4 oktober 2007 19:49

lång dag, eftersom tåget från Kristianstad var mer än en timme försenat redan från början. (Det blir ett brev till Skånetrafiken och resegarantiutbetalning) Det blev sedan inte bättre på resan mot Helsingborg. Men sånt händer och jag fick mycket tid över till att planera och tänka över framtiden. Nu kommer det att hända saker. Se upp, stolpskottet...


Jag lämnade Skånehuset 15.30 och var hemma i lägenheten cirka 19.30 Men det har i och för sig varit en givande dag med mycket planering för framtiden. Ibland gäller det att sitta ner och reflektera över tillvaron och hitta ny energi. Nu är besluten tagna för en framgångsrik period för oss. Nu skall besluten bara bli verklighet också. Det är inte alltid så lätt....


Genom att jag blev försenad på tåget, hörde jag inget om HIF:s bragdmatch mot Heerenveen. Det räddar kanske lite av det usla spel som det stundtals har varit i allsvenskan. Nu är allt förlåtet, eller?


Imorgon fredag och många punkter på listan: Att göra! Men det blir nog också tid till att skriva lite här på bloggen. Vem skall jag rasa emot? (Nej, sådan är inte jag...)


Nu skall jag njuta av lite bra musik (undra vad en innebandyspelande kulturpolitiker lyssnar på), en bra bok och lite (vaddå?) ......


Äntligen blev också min partibeteckning i en artikel ändrad. Det tog en vecka, men skam det som ger sig....

Presentation


Anders Lundström

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards