Alla inlägg den 8 juli 2007

Av Anders - 8 juli 2007 19:24

trots den stora artikeln igår. Är det så att få har dator hemma, eller är ingen som bryr sig om bloggen, eller sitter folk och läser bloggar på arbetstid om vardagarna och inte om helgerna? 11 idag och 28 igår och hur det i veckan som kommer? Aldrig över 100 på en dag? Är nyheten över, var detta allt?

Av Anders - 8 juli 2007 18:58

I helgen har det varit lugnt, endast en stor artikel i en lokaltidning i regionen som har ett antal läsare, några insändare och förstås en kommentar på opinon-sidan; nämligen följande:


" Uppifrån sett

Anders Lundström (kd), kulturnämndens ordförande i Helsingborg, som hamnade i stormens öga när han ville organisera om Dunkers kulturhus, säger i en intervju i denna tidning att det finns större saker i livet än kulturpolitiken i Helsingborg. Visst. Frågan är bara om just kulturnämndens ordförande ska ha den uppfattningen." [min kurivering!]


Innebär det att jag skall en speciell uppfattning som tidningen vill att jag skall ha, eller ska jag ha en uppfattning som jag gått till val på, eller skall jag bara ägna mig åt kulturpolitik och inte bry mig om något annat? Jag trodde livet var större än så. För en journalist är väl inte tidningen större än livet, eller? Ganska intressant att att jag väcker tankar om det mesta. För vilken uppfattning skall jag ha då? Kommentera, tack!

Eller var det egentligen något positivt att inte bara jag skall kunna tänka att politik inte är större än livet. Tänkte inte på det från början. Nu blev det intressant!


Vidare ser jag fram emot: Stoika Hristovas rapport från tältet utanför Dunkers som kommer i en stor landsortstidning imorgon, intressant!! Finns en ganska tankeväckande text om dessa två damer som hungerstrejkade i Sydsvenskan, för någon vecka sedan. Läs gärna den också!


Förövrigt har vi (jag och min fru alltså) varit på traditonell grisfest i en maskinhall på landet igår lördags. (Ja, i alla Vallåkra, om det nu är landet förstås!) God mat, trevliga vänner, bra musik och som alltid rikligt med .... Till och med nattamat på slutet, så att alla 60 gäster inte gick hem hungriga. Få, nästan inga i alla fall läser tidningen verkar det som, eftersom det inga var några kommentarer om de senaste veckorna skriverier i media. Det finns alltså sådana som inte riktigt bryr sig om detta, eller?


Tagit det lugnt i helgen och börjat landa inför semestern som börjar på fredag. En kalender utan några möten, det börjar bra i alla fall. Sista veckan på arbetet och sedan semster och sedan ............. Vad blir det efter semestern? Vänta och se.............


Funderar på att lägga ner bloggen, bygga om och till hösten starta en ny och bättre blogg och hemsida. Vad tycker du? Lämna kommentarer, det är ju du som läser.  


Presentation


Anders Lundström

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards